دکتر فریبرز درتاج رئیس سومین همایش روانشناسی مدرسه: حجم کتب درسی امکان پرورش و خلاقیت را گرفته است

حجم کتب درسی امکان پرورش و خلاقیت را گرفته است

دکتر فریبرز درتاج رئیس سومین همایش روانشناسی مدرسه:

حجم کتب درسی امکان پرورش و خلاقیت را گرفته است

دکتر فریبرز درتاج رئیس سومین همایش روانشناسی مدرسه: حجم کتب درسی امکان پرورش و خلاقیت را گرفته است

 

رئیس همایش روانشناسی مدرسه با بیان اینکه استفاده از کتب درسی واحد برای سراسر کشور خطرناک است، گفت: حجم بالای کتاب درسی پرورش، خلاقیت و نشاط را گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، فریبرز درتاج در سومین همایش ملی روانشناسی مدرسه با تاکید بر آسیب های روانی، اجتماعی که در دانشگاه الزهرا در حال برگزاری است، افزود: تفاهم نامه ای میان سازمان نظام روانشناسی و وزارت آموزش و پرورش منعقد شده است.

وی ادامه داد: یکی از آرزوهای دیرینه ما شکل گیری آموزش یکپارچه در کشور است برای ما ایده آل است که آموزش فرآیند پیوسته باشد.

رئیس سومین همایش روانشناسی مدرسه، گفت: باید از بدو ورود کودک به پیش دبستانی تا فارغ التحصیلی از دانشگاه یک وزارتخانه متولی باشد که این نیازمند جراحی آموزشی است.

وی با انتقاد به قرار گرفتن برخی از رشته ها زیر نظر وزارت بهداشت، افزود: اقدام آموزش و پرورش با وزارت علوم در کوتاه مدت امکان پذیر نیست، اما حداقل می توانیم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یکپارچه ای داشته باشیم اما شاهدیم نامه نگاری هایی می شود تا دوباره رشته هایی را تحت نظر وزارت بهداشت قرار دهند.

درتاج ادامه داد: بیشترین ساعات درسی را کشور ژاپن با ۲۴۰ روز دارد و پس از آن کمترین ۱۸۰ روز در آمریکا است. اگر تعطیلی مدارس در پنجشنبه ها در کشورمان حساب کنیم پایین ترین ساعت آموزشی را داریم اما حجم کتاب درسی در مقایسه با سایر کشورها دو برابر است.

وی تاکید کرد: حجم بالای کتاب های درسی امکان پژوهش، روش های خلاقانه، امکان ایجاد مدرسه زندگی و بانشاط را از ما می گیرد.

رئیس سومین همایش روانشناسی مدرسه، گفت: استفاده از کتاب درسی واحد برای سراسر کشور خطرناک است. برای هر استان باید تیمی مشخص شود تا محتوای بومی آن استان را تولید کند.

درتاج افزود: معلمان باید حق انتخاب در کتاب های درسی و تولید محتوا را داشته باشند اما امروزه موسسات تولید کتاب های کمک آموزشی که گردش مالی زیادی دارند این امکان را فراهم کرده اند که دارای مجوز نیستند.

منبع: خبرگزاری مهر  ,  خبرگزاری تسنیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *